بازدید مدیران شرکت فولاد مبارکه از دستاوردهای شرکت دیده پرداز صبا

خبرگزاری جمهوری اسلامی – بیش از 160 قرارداد پژوهشی و فناوری میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان منعقد شده است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ،رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ضمن ارائه آخرین گزارش از وضعیت شهرک، به زمینه […]

بومی سازی تکنولوژی سیستم نورپردازی دستگاه بازرسی سطح ورق‌های فولادی

ایرنا

یک واحد فناوری در اصفهان، اقدام به بومی سازی تکنولوژی سیستم نورپردازی دستگاه بازرسی سطح ورق کرد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری شرکت دیده پرداز صبا از واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با همکاری واحد تعمیرات نورد نهایی خط نورد گرم مجتمع فولاد مبارکه، موفق به طراحی و بومی سازی این دانش فنی شده است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: دستگاه بازرسی سطح ورق جهت تشخیص، دسته بندی و بایگانی عیوب از ورودی کلاف پیچهای خط نورد گرم فولاد مورد استفاده قرار می گیرد.
قاسم مصلحی بیان داشت: در سیستم قبلی از سه پرژکتور در هر طرف ورق فولادی جهت روشنایی در زمان عکسبرداری از سطح ورق استفاده شده است.
وی افزود: سیستم جدید بر اساس تکنولوژی نورپردازی یکنواخت سطحی با لامپ های هالوژن خاص و سیستم تغذیه و کنترل مناسب طراحی شده و مزایای این سیستم را می توان، قیمت بسیار اندک تجهیزات جانبی، صرفه جویی در مصرف برق تا 6/1 مقدار قبلی، سادگی نگهداری و تعمیر لامپ و پرژکتور عنوان کرد.
به گفته وی، در طول مدت کارکرد سیستم قبلی مشکلات بسیاری برای ماژول‌های نورپردازی، کاربر و کارکنان تعمیرات رخ می داد که بعضی از آنها عبارت بودند از: نیاز به تمیز کاری روزانه و هفتگی پرژکتور، سوختن و ضعیف شدن زود هنگام لامپ ها، اشکال در عملکرد و سوختن برد تغذیه و آسیب دیدن سریع قطعات در صورت بروز اشتباه اپراتور، که در سیستم جدید تمامی این مشکلات مرتفع شده است.
گفتنی است شرکت دیده پرداز صبا در سال 1381 در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان استقرار یافته و تاکنون موفق به تولید سیستم کنترل کیفی لوله و کابل، سیستم تصویر برداری و آرشیو تصاویر سطح محصولات مسطح و کنترل پرکن بلیستر شده است.

♣ لینک خبر

 

درباره همین موضوع:
♦ ایسنا: با توانمندی يک واحد تحقيقاتی فن‌آوری سيستم نورپردازی دستگاه بازرسی سطح ورق های فولادی بومی سازی شد