دستگاه کنترل کننده عیوب سطح لوله و کابل ساخته شد

 ایرنا

برای نخستین بار در کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دستگاه کنترل کننده عیوب سطح لوله و کابل ساخته شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکت دیده پرداز صبا از واحدهای خصوصی مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، موفق به طراحی و ساخت سیستم کنترل کیفی سطح لوله و کابل شد.
به گفته رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این دستگاه قادر است از سه طرف عیوب لوله‌های پلیمری و فلزی و انواع کابل را در حین تولید شناسایی کند.
قاسم مصلحی، دارا بودن قابلیت نمایش سه تصویر هم زمان از سطح محصول، تعیین قطر محصول در هنگام تولید و سرعت بالا در نشان دادن نقشه عیوب سطح محصول در کوتاهترین زمان را، از مزیت‌های برتر این دستگاه بیان کرد.
وی تصریح کرد: دارا بودن قیمتی معادل یک سوم نمونه خارجی آن و اندازه گیری دقیق و تشخیص عیوب تا بیش از 94 درصد از ویژگیهای این سیستم است.
این پژوهشگر با اشاره به اینکه طراحی و ساخت این دستگاه یک سال به طول انجامیده است، گفت: با طراحی این دستگاه، یک سیستم ماشین بینایی، جایگزین اپراتور شده و امکان شناسایی عیوب بسیار کوچک در حد یک دهم میلیمتر و همچنین ذخیره سازی اطلاعات مربوط به کنترل کیفی محصول فراهم شده است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، عمده کاربرد سیستم کنترل کیفی سطوح لوله های پلیمری را در صنایع تولید انواع لوله‌های پلیمری و فلزی و همچنین تولیدکنندگان کابل دانست و افزود: این سیستم قادر است عیوب سطح لوله را که موجب عدم تحمل فشار آب در لوله‌های پلیمری می شود و به راحتی با چشم امکان شناسایی آن نیست، تعیین کند.
شرکت دیده پرداز صبا در سال 1381 تاسیس و تاکنون موفق به طراحی و ساخت دستگاه درجه بندی دانه های ریز با استفاده از تکنولوژی ماشین بینایی، سیستم اندازه گیری پارامترهای ترافیکی، سیستم بازرسی سطح محصولات مسطح و سیستم برگه خوان vcs شده است.

♣ لینک خبر

 

درباره همین موضوع:

ایسنا: دستگاه کنترل کننده عيوب لوله و کابل در اصفهان طراحی و ساخته شد