طراحی و ساخت سیستم بازرسی محصولات مسطح

شرکت دیده پرداز صبا از شرکتهای خصوصی مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت سیستم بازرسی سطح محصولات مسطح شد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مدیرعامل شرکت دیده پرداز صبا با اعلام این خبر گفت: این سیستم برای تشخیص عیوب سطح محصولات مسطح تولیدی به کار می‌رود و قادر به نمایش اتوماتیک عیوب موجود در محصولات مسطح می‌باشد.
حسین صیادزاده افزود: هم اکنون اپراتور کنترل کیفی به صورت چشمی به شناسایی محصولات معیوب تولیدی می پردازد که با طراحی و ساخت این سیستم علاوه بر شناسایی و جداسازی محصولات معیوب، عیوب سطح زیرین محصولات تولیدی نیز به صورت واضح نمایش داده می شود.
وی با اشاره به اینکه برای طراحی و ساخت این سیستم پنج سال زمان صرف شده است گفت: در زمان حاضر تکنولوژی و دانش فنی سیستم بازرسی سطح محصولات در کشورمان بومی شده است.
وی افزود: این سیستم علاوه بر تشخیص و شناسایی عیوب سطح ورق فولاد، قابلیت تشخیص عیوب دیگر محصولات مسطح را نیز دارد و در صنایع فولادسازی، کاغذ، مقوا، نساجی، کاشی، سارمیک و انواع کف پوش کاربرد دارد.
وی امکان فشرده سازی و آرشیو تصاویر گرفته شده از سطح محصولات و قابلیت بیش از 95 درصدی در شناسایی و تشخیص عیوب را از مزیت‌های بازر سیستم نهایی عنوان کرد.
صیادزاده، انعطاف پذیری سیستم تولیدی این شرکت از لحاظ نصب در خط تولید بدون نیاز به تغییر در خطوط تولید را ویژگی دیگر و منحصر به فرد این سیستم نسبت به مدت مشابه خارجی عنوان کرد و گفت: هزینه تولید این سیستم یک دهم مشابه خارجی آن است.
به گزارش ایرنا، شرکت دیده پرداز صبا در سال 81 تاسیس و با استقرار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید سیستم اندازه گیری پارامترهای ترافیکی، دوربین تصویربرداری خطی هوشمند و بسیاری سیستم‌های دیگر شده است.

♣ لینک خبر

 

درباره همین موضوع:

♦ خبرگزاری مهر: طراحی و ساخت سیستم بازرسی محصولات مسطح در پارک فناوری اصفهان