طراحی و ساخت اولین دوربین ماهواره‌ای در ایران

ایسنا

شرکت دیده پرداز صبا از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علمی و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ، موفق به تولید سیستم “تصویربرداری خطی میکرو ماهواره” شده است.طراحی و ساخت اولین دوربین ماهواره‌ای در ایران

رییس هیئت مدیره شرکت دیده پرداز صبا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه این سیستم برای تصویربرداری ماهواره ای از زمین  طراحی شده است گفت: تصویرهایی که با استفاده از این سیستم گرفته می‌شوند از ارتفاع 500 متری سطح زمین و با کیفیت 42 متری است.

محمد فقیه ایمانی افزود: این طرح در دو سال و توسط  شش مهندس الکترونیک طراحی و ساخته شد.

وی  عمده کاربردهای این سیستم را مطالعات هواشناسی، مطالعات سنجش از راه دور و کاربردهای امنیتی عنوان کرد و افزود: شرکت دیده پرداز صبا قصد تولید انبوه این سیستم را ندارد، بلکه بر اساس سفارش  مشتری  ساخته می‌شود.

فقیه ایمانی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا از این سیستم جهت تصویربرداری‌های سنجش از راه دور بهره می‌برند، گفت: شرکت دیده پرداز صبا اولین شرکت در ایران است که به این فناوری دست یافته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان، در سیستم تصویر برداری خطی میکرو ماهواره ای  از روش تصویربرداری خطی استفاده می‌شود و حرکت نسبی ماهواره نسبت به زمین  باعث ایجاد فریم هایی از تصویر به سطح زمین می‌شود.

♣ لینک خبر

 

درباره همین موضوع:
♦  خبرگزاری مهر: طراحی و تولید سیستم تصویربرداری خطی میکرو ماهواره

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *