خبرگزاری جمهوری اسلامی – بیش از 160 قرارداد پژوهشی و فناوری میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان منعقد شده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ،رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ضمن ارائه آخرین گزارش از وضعیت شهرک، به زمینه های تعامل و همکاری بیشتر با شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد.
قاسم مصلحی گفت : شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون، بسترسازی جهت اجرای 650 پروژه پژوهشی و کاربردی توسط شرکت های دانش بنیان را انجام داده و به صورت نمونه 162 قرارداد به سفارش فولاد مبارکه توسط واحدهای فناوری مستقر در مرکز رشد جامع و پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک منعقد شده است که در این میان 125 پروژه خاتمه یافته و مابقی در جریان است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه، به دلیل تعاملات شهرک با شرکت فولاد مبارکه، بیش از 30 شرکت تخصصی دانش بنیان در زمینه فولاد در این مرکز علمی و فناوری ایجاد شده، افزود: تعامل میان شرکت های دانش بنیان و شرکت فولاد مبارکه باید بیش از گذشته و در قالب فرآیند حمایت مستمر انجام شود تا بتوان اثرات مثبت این همکاری ها را در توسعه اقتصادی منطقه ببینیم.
در این دیدار، مدیر عامل و معاونان شرکت فولاد مبارکه از دستاوردهای واحدهای فناوری فراکوش سپاهان، دیده پرداز صبا، کاوش نیرو سپاهان، پودر افشان، پنتا و موسسه فولاد نقش جهان از شرکت های مستقر در شهرک بازدید کردند و در جریان پیشرفت فعالیت های عمرانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفتند.
در پایان این دیدار مقرر شد، کمیته تخصصی فناوری فولاد شهرک با حضور نمایندگان فولاد مبارکه، راهکارهای تسریع و تسهیل فعالیت های موسسات دانش بنیان برای ارایه خدمات پژوهشی، فناوری، مهندسی و ساخت تجهیزات با فناوری برتر به فولاد مبارکه را طراحی و سطح تعاملات فی ما بین را افزایش دهند.
مهندس رجایی، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در این دیدار، ضمن آشنایی بیشتر با پیشرفت های اخیر این مرکز علمی و فناوری، با فعالیت ها و برنامه های توسعه ای شهرک و واحدهای فناوری مستقر در آن آشنا شد.

♣ لینک خبر